احمدی نژاد عازم آمریكای لاتین شد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش دوشنبه شب خبرنگار ایرنا، محمود احمدی نژاد را در جریان سفر 5 روزه به آمریكای لاتین ، ' علی اكبر صالحی' وزیر امورخارجه، ' حمید بقایی ' معاون اجرایی رییس جمهوری و ' علی سعیدلو' معاون امور بین الملل رییس جمهوری همراهی می كنند.

احمدی نژاد به ترتیب به كشورهای بولیوی، برزیل و ونزوئلا سفر می كند و در مدت اقامت دو روزه خود در برزیل در اجلاس بین المللی 'ریو+20' شركت خواهد كرد.

** احمدی نژاد: سفر به امریكای لاتین شامل سه مرحله است

رییس جمهوری ایران پیش از عزیمت به امریكای لاتین درباره اهداف سفر خود به برزیل ، بولیوی و ونزوئلا گفت : سفر به امریكای لاتین شامل سه مرحله است كه در مرحله اول این سفر به كشور بولیوی خواهد بود .

رییس جمهوری دوشنبه شب در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهر آباد تهران درباره اولین مرحله سفر خود به كشور بولیوی گفت : سفر به بولیوی در پاسخ به سفر رییس جمهوری این كشور به تهران است و جمهوری اسلامی ایران با این كشور در تمامی زمینه ها دارای روابط روبه گسترشی است .

وی افزود: برای پیگیری توافقات خوبی كه در قبل صورت گرفته به بولیوی سفر خواهیم كرد .

** از منافع ملتها دفاع می كنیم ، نه سرمایه دارها

رییس جمهوری در خصوص مرحله دوم سفر به امریكای لاتین گفت : به دعوت رییس جمهور برزیل برای شركت در اجلاس سران زمین به برزیل سفر می كنیم . در این نشست گسترده كه درباره محیط زیست خواهد بود یك نوع هماهنگ سازی با كشورها در این راستا صورت خواهیم داد .

احمدی نژاد با بیان اینكه در این اجلاس از مو اضع و نظرات خود در خصوص محیط زیست دفاع خواهیم كرد ، گفت : تلاش خواهیم نمود مصوباتی كه در این اجلاس مطرح خواهد شد در راستای منافع ملتها باشد ، نه به نفع كشورهای سرمایه دار .

وی در ادامه گفت : پیشرفت و توسعه و احترام به انسان باید بر پایه عدالت ، دوستی و محبت باشد و توسعه یك جانبه كه به نفع سرمایه دارها باشد به درد ملتها نمی خورد.

رییس جمهوری اضافه كرد :كشورهای سرمایه دار باید رفتار خود را اصلاح كنند و ما با تمام توان تلاش خواهیم كرد كه مصوبات به نفع ملتها شكل بگیرد .

** سفر به ونزوئلا حائز اهمیت است

رییس جمهوری درباره مرحله سوم سفر خود به ونزوئلا نیز گفت : سفر به ونزوئلا از تمام جهات حائز اهمیت است چون ما با این كشور روابط بسیار صمیمانه ، عمیق و دوستانه ای داشته و طرحهای زیادی از جمله تجارت ، صنعت و دیگر زمینه ها داریم كه برای پیشبرد پروژه ها و مرور و پیگیری آنها به این كشور دوست سفر خواهیم كرد .

1592

** شبد** 1528**

1592





:: برچسب‌ها: عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: